Anmeldelser af Pædagogiske praksisfortællinger

Social Kritik 99/2005

"Sideløbende med anerkendelsen af metoden er der udgivet en lang række bøger om fortællinger, hvor ’Pædagogiske praksisfortællinger’ udmærker sig ved at artiklerne i bogen i sig selv er praksisfortællinger, der konkret og nærværende fanger læseren og viser metodens styrke. Bogen er teoretisk funderet uden på noget tidspunkt at miste jordforbindelsen og bogen henvender sig til studerende, undervisere, pædagoger m.fl. indenfor de sociale og undervisningsmæssige fagprofessioner."

 

LVU fagbladet 8. januar 2005

 "De enkelte artikler afspejler en praksis og er samtidig teoretisk velfunderede. Artiklerne er i sig selv en praksisfortælling og lever på den måde fint op til at illustrere praksisfortællingens styrke."

 

Jagoo 16. januar 2005

 "Bogen er praksisorienteret, den går ind under huden og er meget brugbar som pædagogisk læring. Jeg anbefaler bogen til alle, som har praksisfortællinger som interesseområde, arbejder med dem i hverdagslivet og ønsker mere viden herom."

 

Socialpædagogen 25. februar 2005

 "Bogen her rummer en række eksempler på, hvordan man arbejder med praksisfortællinger, og på, hvad metoden kan bruges til. Og det handler både om samarbejde, arbejde med vold og trusler og kvalitetsudvikling."

 

Lektørudtalelse (05/05)

 "Interessant og vedkommende læsning for undervisere, ledere og andre der beskæftiger sig med mennesker."

 

Børn og unge 12. august 2005 

 "Fortællingerne er fortalt for at forstå, udvikle, formidle og dokumentere praksis."